miercuri, 2 iunie 2010

Eu nu urăsc Bunătatea

Spirala care mă consumă prea mult este bunătatea din alţi oameni pe care eu o simt cu toată forţa fiinţei mele, la care eu răspund prea responsabil şi care într-un final răneşte. E nedreaptă Bunătatea (permiteţi-mi să o personalizez pentru că are ea motivele sale să fie aşa de importantă, mândră de sine şi nemaipomenit de dură)! Eu respect foarte mulţi oameni, mai ales pentru atitudinea pe care o au pentru lumea din jur, pentru concepţiile neordinare, pentru modul de a aborda anumite aspecte ale vieţii, dar anume Bunătatea asta din noi, din ei, din ceilalţi ne distanţează, ne face să fim mai serioşi şi ne prezintă partea opusă a lucrurilor în care totul are o limită, în care condiţiile şi aspiraţiile ne micşorează din dorinţă.

Am tendinţa să fiu posesivă la zâmbetul celor din jur, la privirile care cer ajutor, la inspiraţiile de descurajare, am tendinţa să le apropii, normal, cu ajutorul „prietenului” meu fidel Bunătatea, şi tocmai aici încep a suferi ori eu, ori fac pe alţii să sufere de aceeaşi boală. Aş da o listă de nume de la care simt nevoia să le ştiu gândurile, impresiile, aspiraţiile, dezamăgirile. Ţin această listă ascunsă adânc în sufletul meu, doar pentru ca să pot totuşi vreodată să omor această frământare prin descoperirea tainelor ce mişună în gândurile şi atitudinile „grupului meu ţintă”.

Eu nu pot fi cel mai bun prieten al fiecăruia, chiar dacă acest gând mă ucide lent, dar eu pot ajuta când TU ai vreo problemă ce se încadrează în posibilităţile puterilor mele. Să ştii că-s nemărginite (puterile), doar când o să mor n-o să le mai am. Eficientizează lanţul trofic care ţi-l oferă soarta şi reacţionează la apariţia mea prin acele indispensabile existenţei mele vitamine :

- zâmbetul tău;

- privirea ta;

- respiraţia ta rugătoare.

Cu aleasă consideraţie

pentru prieteni,

Mariana S.

20 de comentarii:

andrei topor spunea...

ce bravo e mamica mea....
:*
e si numele meu in lista?!
ich liebe dich... ;)
:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*:*

Doina Rusu spunea...

foarte frumos!!!...foarte frumos scrii!...foarte frumos îți exprimi ideile...foarte frumos e să fii bun și să-i molipsești și pe ceilalți...

Unknown spunea...

Doamne...Mariana(!), bunătatea ta mă duce în depresie...iar motivele îs atât de serioase că m-ar face să îmi iau viaţa de la capăt şi să schimb atâtea(dacă aş putea)...şi anume că pe acelaşi cântar bunatatea mea e atât de departe de a ta...şi că mă influenţează negativ pe mine nu e atât de tragic, dar că te atinge pe tine(şi nu numai)...mă doare mult! Totuşi, dezamăgirile, indispoziţiile şi nervii la care eu contribui total nevinovat, necondiţionat şi în neştiinţă îmi aduc cel mai mare regret existent după...
Deci...Bunătatea ta mă face mai bună...rămâi te rog mereu aceiaşi(nu ai idee cât contribui vieţişoarei mele)...!!!
Bravo pentu articol :)!

Mariana S. spunea...

@Prea modestă eşti, Viorică...şi tu ştii asta, nu mai sunt eu bunătate întruchipată, simplu o simt de la depărtare şi încerc cumva să reacţionez respectiv.
@Doina, nu uita că şi eu te admir şi admir ceea ce faci cu toată sinceritatea mea mascată de caracterul meu (ştii tu cât e de încordat;).
@Andrei, ar fi un adevăr. Atât timp cât vă regăsiţi singuri în lista mea, mă simt mai utilă societăţii. Vă mulţumesc!

unupecarelstii spunea...

cum sa te raneasca bunatatea?.. de ce sa te raneasca? ca esti nevoita sa raspunzi la aceasta bunatate?

unupecarelstii spunea...

nu crezi ca esti egoista cind zici ca "respiratia rugatoare" e o vitamina indispensabila existentei tale? oare nu faci unele lucruri doar din motivul de a fi comoda cu sine insesi, oare esti sincera?

Mariana S. spunea...

@Unupecarelstiu, ea (bunătatea) nu mă răneşte, eu nimic nu fac din bun simţ, sau poate puţine fac doar din bun simţ. De obicei mă dedau maxim şi depun mult suflet şi asta mă sărăceşte, chiar dacă în proces primesc o mare satisfacţie, după asta e greu să ştii că ai vrut să ajuţi sau să fii bună şi de fapt ai ajuns să răneşti, sau ai ajuns să nu fii înţeles, sau chiar să fii învinuit.
Astăzi(şi nu doar) mi s-a întâmplat un lucru de acest gen, mi s-a răspuns altfel decât m-am aşteptat (chiar dacă cred că comportamentul meu în tot acest timp a fost unul dintre cele mai diplomatice)alegându-mă cu o "întorsătură de spate" din cele mai fastuoase şi ţin să remarc că nu e unica în ultimul timp :(.
Cât ţine de "respiraţie rugătoare" a fost o repetiţie a spuselor de mai sus unde afirmam că îs receptivă involuntar la "inspiraţiile de descurajare", pe care spre sfârşit am ajuns să le redenumesc în "respiraţii rugătoare" că aşa le-am văzut eu. Şi dacă tu vezi un egoism în a răspunde involuntar la nevoile şi ddurerile altora, aşa să fie.
Iar comoditatea sufletului vrea fiecare dintre noi să şi-o asigure, iată că nu de fiecare dată se materializează e altă întrebare Ig...e...(scuze) unupecarelstiu-e ;).

unupecarelstii spunea...

1.inspiratii de descurajare e si mai rau decit respiratii rugatoare
2."comportament diplomatic" ma duce cu gindul la bun simt, si asta in cel mai bun caz. Si ai zis bine diplomatic... ai un comportament decent, te stradui sa nu atingi pe nimeni, esti bine pe linga toti si ai cistigat!
3.nu ai cum sa saracesti atunci cind esti bun, doar material cite o data, bunatatea nu te raneste si nu te saraceste, ba dimpotriva, te face mai puternic si te imbogateste. Alta e discutia cind o arunci, sau te stradui sa o arunci la fiecare pas, uneori chiar impotriva firii...
parerea mea, fara suparari

Mariana S. spunea...

Unulpecarelstiu, posibil că citind acest articol eu am în minte o imagine exactă (care am simţit-o, trăit-o, văzut-o), iar ţie îţi vin altele pecare le-a simţit firea ta. Din această cauză mă învinuieşti de bunătatea pe care o arunc împotriva firii. Eu vorbeam de persoanele speciale, care nu sunt multe dar ocupă mult loc în viaţa mea şi la care ţin şi nu e numaidecât să-i ştiu de secole, dar poate momentan ar fi protagoniştii unui anumit episod scurt din viaţa mea prezentă. Adică ziceam că reacţionând neaşteptat, astfel acceptând sau refuzând ceva spontan, reacţia mea fiind destul de neaşteptată dar foarte bine primită, ajungi să fii înţeles greşit, ca până la urmă să şi te învinovăţească prin reacţii de ignor sau de "ocolire" voluntară şi ATÂT. Eu voi rămâne să fiu bună, să fiu receptivă la cererile de ajutor cât de invizibile şi neremunerate n-ar fi. Nu sunt interesată, sau "prea" diplomatică, sau materialistă: sunt sinceră şi deschisă cu oamenii care nu au intenţii de atac în orice minut şi care nu mă invidiază/încearcă de minte/verifică la detalii ieftine. Sunt pentru EI - cei ALEŞI şi or să mai fie şi alţi aliaţi ai vieţii sănătoase psihic. Jignirile primite şi ignorurile răbdate se completează cu cei care într-adevăr doresc binele societăţii din care fac şi eu parte.
Sunt fericită că mă provoci, aceste comentarii sunt un fel de dicţionar pentru ceea ce am scris, pentru ceea ce am scris şi am SIMŢIT Unulpecarelstiu (şi nu mă considera chiar atât de vicleană, că nu mai sunt eu chiar aşa!)!

unupucarelstii spunea...

nu te consider in nici un caz vicleana, doar incerc sa te inteleg. Nu pot sa te inteleg doar dupa o examinare de suprafata. Esti cu totul altceva decit stiam si decit ceea la ce ma asteptam.

aliona spunea...

Mariana, daca sincer, mereu am crezut ca exista doar un "fel" de bunatate, dupa articolul tau, am inteles....."Doamne, ce-i de complicat" !
Cunosc bunatatea din tine si sufletul cela primitor si receptiv, si rabdarea cumplita ! O faci mereu sincer si citind "framintarile" tale,m-ai "atins" la maduva oaselor si ma temeam sa nu fi fost eu omul care ieri ti s-a intors cu spatele !
Te cunosc, dar oricum inca nu te-am "descoperit" pina la sfirsit(Eu nu strivesc corola de minuni a lumii...), si pare a fi un strigat al sufletului, dar.... chiar daca nu astepti sa ti se intoarca bunatatea......tine minte, "Regula bumerangului" functioneaza !!
P.S: Inca vreo 2 articole de acest gen, si ma maturizez!!!

Mariana S. spunea...

@Stai liniştită Aliona, de fapt, îţi mulţumesc pentru răbdare şi fidelitate. Of, nu ştiu dacă eu mai răbd 2 articole la criticile şi interpretările greşite şi primite la adresa mea. Deci...
aşteptăm bumerangul, sau cel puţin aşa spunem lumii ;)
La mulţi ani, Elenă!

@Unupecarelstiu, nu ştiu dacă ar trebui să ştiu şi totuşi : dezamăgit, impresionat sau rămâi indiferent la adevărata Mariană?

(dar e supărător că nu m-ai ştiut... mie îmi pare că impresia personală vizavi de tine e destul de constantă... sau înţeleg eu mai bine în sufletul omului? Poate n-am amăgit eu în acest articol şi chiar îs posesivă la strigătul din oameni?...)
Nu consider cea mai bună tactică atacatul ca să afli o persoană şi firea ei, sunt căi mai puţin dureroase şi mult mai eficiente...părerea mea(deja)

unupecarelstii spunea...

nu te-am atacat pe tine ca persoana, poate am atacat unele idei ale tale... ma scuzi de deranj, nu mai vezi comentari de-ale mele pe aici. Te las in comoditate ;)

Mariana S. spunea...

Eu tot doar am încercat să semnalez nişte paşi ai tăi prea agresivi, dar dacă crezi că retragerea e soluţia corectă, atunci sunt bună şi te las în democraţie.(Te mai aştept, oricum şi sunt sigură că vei reveni. Bunătatea din tine nu te va lăsa indiferent la ceea ce se petrece în viaţa mea, asta eu ştiu sigur!)

cretz spunea...

e frumos сind poti sa imparti universul complicat al sufletului tau cu lumea din jur, doar ca riscul cel mai mare e sa ramii goala in fata nedumeririlor, a invinovatiilor...dar e frumos si sincer, tu, Mariana, ca cel mai curajos om pe care-l cunosc, demonstrezi mereu cit e de important si de vital sa fii sincer cu lumea asta din jur...ramin a ma mingiia cu gindul ca am fost cindva in aria atentiei tale directe:).....a tuturor nebuniilor noastre, pe cind acum e altceva, dar nu regret nimic...La oamenii din jurul tau spun, sa profite de orice moment de tovarasie cu tine, de ochi, de zimbet, de vorba ta...pentru ca esti un PRIETEN DORIT...cu drag si respect, sper ca departarea inca nu a anihilat inca, intelegerea textului meu, printre rinduri...

Mariana S. spunea...

Nimic nu a anihilat timpul, atât doar frecvenţa văzutului de ochi căruia îi duc dorul des.
Diană, mă bucur că în urma miilor de reproşuri primite de la tine precum că nu ţi-aş oferi maximul de atenţie sau nu ţi-aş răspunde tuturor "niu-niu-i-ilor" tale ai înţeles că de fapt mereu am fost sinceră, bună când a fost nevoie într-adevăr de ajutor şi am simţit reciprocitate de la voi, cei care o să-mi duceţi (chiar dacă tremurând că o să fiţi şi voi bătrâni) acea cană de apă ;D.
Iubesc sinceritatea, posesivitatea voastră de neexplicat şi mândria cu care îmi demonstraţi inferioritatea care mă face să urc şi să lupt mai mult.
Vin' la lelea să te pup, Creţule!

Anonim spunea...

Oamenii respira in mod natural si involuntar, spre deosebire de unele vietuitoare ale marii care trebuie sa se gindeasca in permanenta ca trebuie sa respire pentru a supravetui. La fel e si bunatatea, o calitate a sufletului pe care nu o poti controla, o poti ingradi sau o poti emana. Te apreciez mult Mariana, tocmai pentru ca bunatatea pentru tine e la fel ca respiratia...

Mariana S. spunea...

Exagerat, Vica, dar foarte-foarte-foarte plăcut. Sper că ştii, deja, că îţi port şi eu un respect aparte (nu e gingăşie, te rog să nu te revolţi:*).
Profesionalismul, jurnalismul înrădăcinat şi simplu puterea din tine mă face să cred în viitor. Felicitări cu redobândirea şi "foii oficiale" ce atestă românismul din tine, care în suflet ştiu că-l deţii dintotdeauna!

Anonim spunea...

Mariana, nu te cunosc personal, dar vreau sa te felicit pentru ca scrii foarte frumos.

Vad ca ai destule pareri insirate aici, sper ca mai este loc si pentru a mea :) Imi place acest subiect, mai ales felul in care l-ai abordat. Vreau sa spun ca in urma cu citiva ani eram la fel ca tine.

Mi s-a inspirat bunatatea de mica, la fel si sinceritatea. Ajutam pe toti care imi cereau ajutorul daca imi statea in puteri, necerind nimic in schimb. Si asta imi facea placere: sa stiu ca am reusit sa ofer o mina de ajutor, sa ascult durerea cuiva, sa-i dau un sfat. Imi faceam timp pentru toate, numai ca sa fiu acolo linga prietenii care aveau nevoie de mine.

Cu timpul insa m-am chimbat, Romania m-a schimbat si oamenii care profit de bunatate cu sau fara stiinta lor. Deseori pina si cei mai buni prieteni realizeaza ca esti prea bun, le intinzi un deget iar ei iti iau toata mina. Asa am patit eu, si nu o singura data. Unii imi zic si acuma ca sunt prea buna, eu insa stiu ca nu mai sunt asa cum eram odata.

Tie insa, iti doresc sa nu te schimbi cu trecerea timpului, sa ramii la fel, mai ales daca ai oameni linga tine care te iubesc si apreciaza bunatatea ta.

Si da! In unele cazuri, bunatatea ne saraceste sufleteste si ne mai si raneste, cind oferim, dar nu primim nimic in schimb ...

Mariana S. spunea...

Tot ce e în exces deja îşi pierde din valoare. Astfel şi cu bunătatea...şi totuşi...dacă nu vom fi noi buni atunci la ce vom ajunge? La ce vor ajunge copiii noştri? E o chestie, nici nu la care ţin, dar de care depind.
Mulţumesc pentru apreciere. Sincer îmi e foarte plăcut să fiu citită şi de oameni care nu mă cunosc personal.